Paliwa, które napędzają Twój biznes

Orlen uruchomi autonomiczne sklepy na stacjach paliw

Orlen szykuje nową formułę sprzedaży detalicznej na swoich stacjach paliw. Jak podał portal wprost.pl, od początku 2026 roku kierowcy w Polsce będą mogli korzystać z autonomicznych sklepów, w których zakupy odbywać się będą bez udziału kasjera.

Nowy koncept koncern przetestował już w Berlinie. Klienci będą samodzielnie skanować produkty i płacić kartą lub aplikacją mobilną. Rozwiązanie ma wspierać funkcjonowanie stacji przede wszystkim nocą. – „Testujemy wiele rozwiązań. Jednym z nich są autonomiczne sklepy” – poinformował w rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe Marek Balawejder, członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej w Orlenie.

Według nieoficjalnych informacji, pierwsze punkty będą działać pod marką Stop Cafe. – „Testujemy różne scenariusze i będziemy dopasowywać je do specyfiki lokalizacji” – zapowiedział Balawejder.

Sieć Stop Cafe działa już w Czechach, gdzie funkcjonuje na 357 z 441 stacji Orlenu. Polacy mieli wcześniej styczność z podobnym modelem – w latach 1991–2013 działały w kraju bezobsługowe stacje fińskiej sieci Neste. Zostały jednak wycofane ze względu na niską rentowność.

Obecnie Orlen jest największym graczem na rynku stacji paliw w Polsce – pod koniec sierpnia 2025 roku posiadał 1956 placówek. Kolejne miejsca zajmują BP (576 stacji) oraz Moya (528).

Wprowadzenie autonomicznych sklepów ma być odpowiedzią na potrzeby klientów, a także elementem dyskusji o zakazie sprzedaży alkoholu na stacjach paliw.

Test Our Award-winning Monitors Free!

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

XIX Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw