Nowy index Propan-Butan

Unimot zwiększa zysk operacyjny w II kwartale i rozszerza działalność o sektor obronny

Grupa Unimot przedstawiła wyniki finansowe i operacyjne za II kwartał 2025 r. Skonsolidowana EBITDA skorygowana wyniosła w tym okresie 110 mln zł wobec 80 mln zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 3 718 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2024 r. sięgnęły 3 474 mln zł.

Wynik EBITDA skorygowana w głównych obszarach działalności – obejmujących segmenty bitumenów, paliw ciekłych, LPG i paliw stałych – wyniósł 74,9 mln zł. Logistyka (infrastruktura, logistyka i stacje paliw) odpowiadała za 25,2 mln zł, a segmenty przejściowe i transformacyjne, obejmujące m.in. gaz ziemny, OZE, energię elektryczną i RCEkoenergia, za 10,3 mln zł. Na poziomie wyniku netto spółka za ten okres zaraportowała stratę wynoszącą 19 mln zł.

W II kwartale 2025 r. Grupa sprzedała 632 tys. m sześc. paliw ciekłych, 68 tys. ton gazu LPG, 505 GWh gazu ziemnego oraz 587 GWh energii elektrycznej. W sieci AVIA działało na koniec czerwca 145 stacji, które sprzedały 106 993 m sześc. paliwa.

Po zakończeniu raportowanego okresu Unimot ogłosił wejście w sektor obronny poprzez spółkę PZL Defence, zajmującą się produkcją dronów i rozwojem systemów antydronowych. W lipcu firma wprowadziła także kontrakty terminowe na olej napędowy z fizyczną dostawą. Z kolei integracja spółki Tradea z Unimot Energia i Gaz umożliwiła skonsolidowanie sprzedaży gazu i energii w jednej strukturze. W ramach sieci AVIA uruchomiono program lojalnościowy dla franczyzobiorców „Wspólny kurs z Unimot”, pozwalający partnerom inwestować w akcje spółki.

Prezes Unimotu Adam Sikorski podkreślił, że mimo zmiennych warunków rynkowych grupa utrzymuje stabilne wyniki dzięki efektywnemu zarządzaniu ryzykiem i alokacji kapitału. W czerwcu spółka wypłaciła akcjonariuszom dywidendę w wysokości 6 zł na akcję.
Słowa kluczowe:
Unimot Gaz LPG - Partner wielu możliwości

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Zautomatyzuj obowiązki podatkowe