XXI Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek LPG

Trudna droga MOL-a na polskim rynku paliw

Dwa lata po wejściu na polski rynek, węgierski koncern MOL, który przejął ponad 400 stacji Lotosu, zmaga się z malejącymi przychodami i rosnącymi stratami. Choć start zapowiadał się ambitnie, dziś spółka ma mniej stacji niż na początku działalności, a marka wciąż nie zdobyła szerokiej rozpoznawalności.

W „Pulsie Biznesu” czytamy, że pod koniec 2024 roku w Polsce działało 386 stacji tej marki — 273 własne i 113 franczyzowych. Dla porównania, dwa lata wcześniej liczba ta wynosiła 414. Przychody firmy spadły z 11,2 mld zł w 2022 r. do 6,4 mld zł w 2024 r. Najnowsze wyniki operacyjne wskazują na stratę w wysokości 51,3 mln zł, podczas gdy jeszcze dwa lata temu spółka notowała zysk.

Pomimo inwestycji w kampanie wizerunkowe i rozpoczęcia rebrandingu stacji franczyzowych, MOL boryka się z odpływem partnerów — w ubiegłym roku z sieci odeszło 15 franczyzobiorców, a tylko pięć lokalizacji dołączyło. Planowane połączenie z siecią Slovnaft Polska, posiadającą 89 stacji, może przynieść chwilowy wzrost, jednak strategiczne wyzwania pozostają. Rywale MOL-a podkreślają, że firma operuje na detalicznej marży i zależy od dostaw ropy od Orlenu — podobnie jak inne zagraniczne marki.

Dziennik zauważa, że paradoksalnie problemy MOL-a występują na rynku, który rośnie. Z danych POPiHN wynika, że zużycie paliw w Polsce wzrosło w 2024 roku o 1,5 proc., a w segmencie LPG aż o 9 proc. Eksperci wskazują, że wciąż jest przestrzeń do rozwoju – mimo trendu elektryfikacji, tradycyjne paliwa wciąż dominują.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Orlen będzie współpracował z Microsoftem w zakresie AI

Orlen będzie współpracował z Microsoftem w zakresie AI

Płocki koncern zapowiedział, że przeprowadzi największe wdrożenia AI w Europie Środkowej. Pomoże mu w tym Microsoft.

Grupa Orlen i Northland Power rozpoczęły instalację morskich turbin wiatrowych

Grupa Orlen i Northland Power rozpoczęły instalację morskich turbin wiatrowych

Pierwszy polski wiatrak stanął już na Bałtyku, co symbolicznie otwiera nowy etap rozwoju polskiej morskiej energetyki wiatrowej.

Czy ustanie turystyka paliwowa przy granicy zachodniej?

Czy ustanie turystyka paliwowa przy granicy zachodniej?

Od 7 lipca 2025 roku Polska wprowadza stacjonarne kontrole graniczne na przejściach z Niemcami, co jak podaje serwis MOZ.de, może oznaczać dłuższe kolejki i utrudnienia dla osób regularnie podróżujących do Polski w celu zatankowania paliwa.

Rośnie sprzeciw wobec sprzedaży alkoholu na stacjach

Rośnie sprzeciw wobec sprzedaży alkoholu na stacjach

Z sondażu IBRiS dla „Rzeczpospolitej” wynika, że 62,1 proc. respondentów popiera całkowity zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Największe poparcie deklarują osoby w wieku 18–29 lat (69 proc.) i 50–59 lat (również 69 proc.). Najniższe – w grupie 30–39 lat (58 proc.). Zdecydowany sprzeciw wobec zakazu wyraża 11,3 proc.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

TotalEnergies Poland | Energy is reinventing itself