Get ready for a landmark event in the liquid gas industry!

Polska powalczy o przesunięcie w czasie ETS2

Rząd będzie walczył o opóźnienie wejścia w życie systemu nowego systemu handlu uprawnieniami do emisji (ETS2), który ma objąć transport i budownictwo.

System ETS2 ma zacząć obowiązywać od 2027 roku i obejmie wszystkie 27 państw UE oraz Islandię, Liechtenstein i Norwegię. Jego wprowadzenie będzie się wiązać ze wzrostem kosztów ogrzewania oraz wyższymi cenami paliw transportowych.

Polskie władze chcą przełożenia wejścia w życie nowych regulacji o trzy lata z 2027 na 2030 rok.

- Polska będzie cały czas walczyć o przesunięcie terminu wejścia ETS2 i również coraz więcej krajów widzi zagrożenie dla wzrostu cen energii dla gospodarstw domowych wynikające z tej części dyrektywy – powiedziała minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska.

Jeśli ten plan sienie powiedzie, to rząd będzie starał się o derogację, uzasadniając jej potrzebę m.in. dużą liczbą gospodarstw domowych korzystających z pieców węglowych.

Jak wskazuje serwis rp.pl, na razie ze strony Komisji Europejskiej nie ma sygnałów o możliwej zmianie harmonogramu wdrożenia systemu ETS2, a państwa członkowskie mogą ograniczać jego negatywne skutki korzystając z uzyskanych w ten sposób dodatkowych dochodów czy z powołanego w tym celu nowego Społecznego Funduszu Klimatycznego, którego Polska jest największym beneficjentem.

Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Onico podało wstępne wyniki za I kwartał

Onico podało wstępne wyniki za I kwartał

Grupa Onico, która w ramach swojej działalności zajmuje się obrotem hurtowym gazem LPG oraz przeładunkiem gazu płynnego w porcie w Gdyni, opublikowała wstępne wyniki za okres styczeń-marzec 2025 roku.

Orlen i Azoty przedłużają rozmowy dotyczące Polic

Orlen i Azoty przedłużają rozmowy dotyczące Polic

Orlen, Grupa Azoty i spółki zależne (Grupa Azoty Police i Grupa Azoty Polyolefins) przedłużyły do 23 czerwca porozumienie dotyczące potencjalnego przejęcia udziałów w projekcie Polimery Police.

Orlen podsumowuje wiosenną promocję i zapowiada kolejną

Orlen podsumowuje wiosenną promocję i zapowiada kolejną

Od Wielkanocy do końca długiego weekendu majowego użytkownicy aplikacji Orlen Vitay zrealizowali blisko 1,5 miliona kuponów paliwowych. Średnia zniżka wynosiła 38 groszy na litrze. Sieć przypomniała, że promocyjne kupony można jeszcze wykorzystać do 16 maja.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Zautomatyzuj obowiązki podatkowe