Shell Franczyza

Za wjazd do SCT w Krakowie najpierw zapłacą mieszkańcy ościennych gmin

Podkrakowskie gminy są przeciwne zapisom dotyczącym strefy czystego transportu (SCT) w stolicy Małopolski i chcą zrównania warunków dla mieszkańców ich gmin z krakowianami.

W grudniu ubiegłego roku w Krakowie przedstawiono nowy roboczy projekt uchwały o SCT, który zakłada, że strefa zacznie obowiązywać osoby spoza Krakowa od 1 lipca 2025 r., a mieszkańcy zapisami przepisów będą objęci pięć lat później.

Początkowe wymagania dla aut osobowych z silnikiem benzynowym (w tym LPG) to rok produkcji przynajmniej 2005 albo spełniony wymóg normy emisji nie niższej niż Euro 4. Dla diesli to, odpowiednio, minimum 2014 rok produkcji albo minimum norma emisji Euro 6.

Kierowcy aut niespełniających norm wjechaliby do miasta za uiszczeniem opłaty - 2,50 zł za 1 godz., abonamentowe 20 zł za dzień lub 500 zł za miesiąc. Mieszkańcy Krakowa zostaliby objęci wymogami dopiero od 1 lipca 2030 r.

Włodarze gmin tworzących stowarzyszenie Metropolia Krakowska nie chcą, aby osoby spoza Krakowa płaciły za wjazd do miasta w przypadku, jeżeli ich samochody nie spełnią norm SCT. Zaapelowali m.in. o dopasowanie granic SCT do realnych potrzeb, wprowadzenie okresu przejściowego dla mieszkańców gmin ościennych - minimum 5 lat oraz przejrzystość zasad funkcjonowania SCT.

Strefa w Krakowie ma objąć niemal całe miasto z wyjątkami umożliwiającymi dojazd do niektórych szpitali czy największych węzłów drogowych.

Więcej w kategorii

Promocja cenowa na tankowanie znów sparaliżowała ruch w mieście

Promocja cenowa na tankowanie znów sparaliżowała ruch w mieście

W pierwszy dzień wiosny można było skorzystać z oferty sieci AVIA i taniej zatankować samochód na stacji przy ul. Żywieckiej w Bielsku-Białej. Atrakcyjna cena spowodowała, że po paliwo kierowcy stanęli w kolejce tak długiej, że sparaliżowali ruch w części miasta.

Zbyt kosztowna produkcja zielonego wodoru w Polsce

Zbyt kosztowna produkcja zielonego wodoru w Polsce

Choć pierwsze instalacje do produkcji zielonego wodoru w Polsce już działają, to rozwój tego sektora wymaga znacznego wsparcia regulacyjnego i finansowego.

Potrzebna spójna strategia transportowa i energetyczna

Potrzebna spójna strategia transportowa i energetyczna

W pierwszym dniu organizowanego przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) Kongresu Paliwowego 2025, przedstawiciele dwunastu środkowoeuropejskich i krajowych organizacji zrzeszających firmy z sektora paliwowego i transportowo-motoryzacyjnego podpisali wspólny apel, który skierowali do Komisji Europejskiej.

Polska bez rosyjskich paliw - konsumpcja rośnie, ceny spadają

Polska bez rosyjskich paliw - konsumpcja rośnie, ceny spadają

Z najnowszego raportu Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) za 2024 rok wynika, że Polska skutecznie uniezależniła się od dostaw paliw i ropy z Rosji. Miniony rok przyniósł spadek cen paliw na stacjach, a popyt na benzynę wzrósł.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw