MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Grupa Unimot opublikowała wyniki i liczy na oszczędności

Unimot poinformował o swoich wynikach finansowych za drugi kwartał 2024 r. Skonsolidowana EBITDA skorygowana wyniosła w tym okresie 80 mln zł, a skonsolidowany zysk netto osiągnął poziom 39 mln zł. Począwszy od drugiego półrocza tego roku spółka spodziewa się oszczędności kosztowych na poziomie 15 mln zł rocznie.

W komunikacie podano, że przychody ogółem Grupy Unimot za II kwartał 2024 r. wyniosły 3 483 mln zł. Skonsolidowana EBITDA skorygowana (z uwzględnieniem szacunkowej wyceny zapasu obowiązkowego paliw płynnych i gazowych, przesunięć w czasie kosztów i przychodów oraz zdarzeń jednorazowych) wyniosła 80 mln zł, w porównaniu do 63 mln zł w analogicznym okresie 2023 r. Zysk netto za raportowany okres wyniósł 39 mln zł.

Wyniki wypracowane w II kwartale tego roku potwierdzają skuteczność naszej strategii dywersyfikacji. W tym okresie kontynuowaliśmy pozyskiwanie nowych źródeł przychodów, m.in. rozpoczęliśmy fizyczne dostawy paliw żeglugowych, rozwijaliśmy sprzedaż paliwa HVO oraz otworzyliśmy naszą pierwszą automatyczną stację AVIA Truck. Nieustannie zwiększamy również elastyczność łańcucha dostaw poprzez m.in. wynajęcie terminala LPG w Wilhelmshaven – mówi Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot S.A.

Spółka przypomniała, że w nowej strategii biznesowej na lata 2024-2028 Grupa Unimot podzieliła swoje segmenty działalności na trzy kluczowe obszary. Zgodnie z tym podziałem, w II kwartale 2024 r. w „głównych obszarach działalności”, do których zaliczono paliwa, biopaliwa, gaz LPG, bitumen, paliwa lotnicze oraz paliwa stałe, Grupa Unimot wypracowała 50 mln zł EBITDA skorygowanej.

Sam obszar paliw ciekłych wypracował w II kwartale 2024 r. wynik EBITDA skorygowanej na poziomie 7,6 mln zł. Utrzymujący się poziom premii lądowej ograniczał możliwości generowania wyższych marż. Niemniej jednak, Unimot konsekwentnie kontynuuje dywersyfikację portfela produktowego, koncentrując się na wprowadzaniu i zwiększaniu udziału produktów o wyższej marżowości.

Przeprowadzona w Grupie Unimot analiza kosztów przyniosła konkretne rezultaty. Spodziewamy się rocznych oszczędności na poziomie 15 mln zł, począwszy od drugiego półrocza 2024 roku. Ponadto, z satysfakcją zauważam, że efektywnie postępuje optymalizacja operacyjna, obejmująca wszystkie podmioty z Grupy Unimot, w tym również spółki przejęte w 2023 roku. Proces ten bez wątpienia wzmacnia naszą pozycję na rynku. Z optymizmem patrzymy w przyszłość, mając solidne fundamenty do dalszego intensywnego rozwoju – dodaje Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot S.A.

Podano, że w II kwartale 2024 r. wolumen sprzedaży paliw ciekłych wyniósł 518 tys. m sześc. (wzrost o 0,3 proc. r/r), sprzedaż gazu LPG osiągnęła poziom 70 tys. ton (wzrost o 2 proc. r/r), natomiast sprzedaż gazu ziemnego wyniosła 394 GWh (wzrost o 204 proc. r/r).

Więcej w kategorii

Głos za wyeliminowaniem alkoholu ze stacji paliw

Głos za wyeliminowaniem alkoholu ze stacji paliw

W radiu RMF24, były szef Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Krzysztof Brzózka mówił o możliwościach ograniczenia dostępności alkoholu w Polsce.

Orlen publikuje dane makro

Orlen publikuje dane makro

Orlen opublikował dane makroekonomiczne za trzeci kwartał 2024 roku, które pokazują zmiany na rynku surowców oraz ich wpływ na działalność spółki.

Utracone zaliczki OTS odnalezione

Utracone zaliczki OTS odnalezione

Firma prawnicza z Londynu namierzyła utracone przez Orlen Trading Switzerland (OTS) miliony dolarów - poinformował Mariusz Gierszewski z Radia Zet. Odzyskanie tych pieniędzy może być jednak trudne.

Na Podhalu tankowanie droższe, niż na Słowacji

Na Podhalu tankowanie droższe, niż na Słowacji

W ubiegłym roku przygraniczne stacje paliw przeżywały oblężenie, bowiem ceny w Polsce były dużo niższe, niż na Słowacji, w Czechach czy w Niemczech. Teraz, dla odmiany, mieszkańcy Podhala taniej zatankują na stacjach południowego sąsiada.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Raport - Polski Rynek Paliw 2022/2023

Rynek paliw Polsce w latach 2022 i 2023 przechodził dynamiczne zmiany, dlatego w najnowszej edycji Raportu przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych informacji, analiz cenowych i prognoz na rok 2024. 

Raport - Polski Rynek Paliw 2022/2023