MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Orlen publikuje wyniki finansowe i przedstawia plany

W czwartek Orlen podał dane o wynikach. Zysk netto Grupy Orlen za 2023 r. wyniósł ponad 20,7 mld zł. Skonsolidowany wynik obciążyły odpisy wartości aktywów na 17,2 mld zł.

W raporcie rocznym podano, że Grupa Orlen uzyskała w 2023 r. ponad 20,7 mld zł zysku netto wobec ponad 39,8 mld zł w roku 2022. Wynik za 2023 przed odpisami aktualizującymi wyniósł 37,9 mld zł.

Oczyszczona EBITDA Grupy wyniosła 42,24 mld zł. Z kolei EBITDA przed odpisami aktualizującymi wyniosła 59,4 mld zł. W 2022 roku oczyszczona EBITDA spółki wyniosła 40,8 mld zł. 

Grupa w 2023 roku odnotowała 372,76 mld zł przychodów ze sprzedaży wobec 282,41 mld zł rok wcześniej.

Prezes Orlenu Ireneusz Fąfara zwrócił uwagę m.in. że 2023 był pierwszym rokiem, w którym Orlen funkcjonował po połączeniu z Lotosem i PGNiG. Dodał, że był też rok zmiennego otoczenia zewnętrznego, a skutki działań samej organizacji nie zawsze były jednoznaczne. Fąfara zaznaczył, że w skonsolidowanym wyniku Grupy Orlen za 2023 r., są odpisy wartości aktywów, co w jego ocenie podważa trafność niektórych decyzji poprzedników.

Wśród najważniejszych zadań koncernu na przyszłość jest kreowanie wartości i wzrostu Grupy Orlen, dlatego spółka skupi się na pragmatycznych rozwiązaniach, poszukując najbardziej efektywnych i obiecujących projektów. W tym kontekście wymienione zostały te przybliżające Grupę Orlen do zeroemisyjności, którą koncern musi osiągnąć do 2050 r. W planach są inwestycje w farmy wiatrowe i rozwój fotowoltaiki, realizacja projektów wychwytywania i magazynowania dwutlenku węgla (CCS) oraz rozwój projektów obejmujących produkcję zielonego wodoru.

Prezes Fąfara zapowiedział, że zarząd Orlenu dokona wnikliwej rewizji najważniejszych projektów strategicznych realizowanych obecnie w Grupie Orlen, a przyszłe decyzje koncernu będą podejmowane w oparciu o przesłanki zrozumiałe dla inwestorów i akcjonariuszy.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Nowy pomysł w sprawie ograniczeń sprzedaży alkoholu na stacjach

Nowy pomysł w sprawie ograniczeń sprzedaży alkoholu na stacjach

Minister zdrowia Izabela Leszczyna zapowiedziała w czwartek, że resort przedstawi projekt ustawy zakazującej nocnej sprzedaży alkoholu na stacjach paliw.

Kto dostarczy kawę dla Orlenu?

Kto dostarczy kawę dla Orlenu?

Wizyta na stacji paliw poza tankowaniem często kojarzy się z zakupem kawy. Orlen – posiadający największą sieć stacji paliw w Polsce ogłosił postępowanie, w którym chce przeanalizować rynek dostawców kawy ziarnistej do sprzedaży w jego punktach detalicznych pod marką własną.

W tym roku MOL Polska będzie miał 69 punktów Fresh Corner

W tym roku MOL Polska będzie miał 69 punktów Fresh Corner

Obszar gastronomiczny jest bardzo ważny dla stacji paliw. Nowy gracz na polskim rynku – MOL Polska informuje, że do końca roku koncept gastronomiczny Fresh Corner zwiększy się o 18 punktów.

Spółki Naftoserwis i Naftor z Grupy PERN zostaną połączone

Spółki Naftoserwis i Naftor z Grupy PERN zostaną połączone

PERN planuje połączenie swoich spółek zależnych – podała Polska Agencja Prasowa. Ich zarządy uzgodniły już plan fuzji. W ocenie PERN fuzja wpisuje się w globalne trendy w branży paliwowej i energetycznej.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.