MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Co dalej z przyszłością sieci Moya?

Spółka Anwim, właściciel polskiej sieci stacji paliw Moya, przeprowadza przegląd strategicznych opcji rozwoju, co - jak pisze w środę „Puls Biznesu” - jest sygnałem, że rusza proces sprzedaży.

Co dalej z przyszłością sieci Moya?
Anwim

W komunikacie prasowym Anwim napisał, że wybrany doradca - BNP Paribas ma skupić się na analizie sytuacji rynkowej oraz scenariuszach dalszego rozwoju spółki, która zarządza siecią ponad 400 stacji paliw, a jej roczne przychody przekroczyły 13 mld zł. Większościowym akcjonariuszem spółki jest fundusz Enterprise Investors.

W ramach przeglądu opcji strategicznych doradca przeanalizuje możliwości rozwoju spółki i poprawy jej zdolności konkurencyjnych, w szczególności w zakresie dostępnych opcji w obszarach związanych zarówno z działalnością operacyjną, finansową, jak i inwestycyjną. Dziennik „Puls Biznesu” ocenia, że obecnie jest dobry moment na sprzedaż sieci stacji, a chętnych na ten biznes może być kilku.

Z danych publikowanych przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że Moya jest zdecydowanym liderem w kategorii niekoncernowych sieci stacji paliw. Kolejną siecią niezależną jest Pieprzyk, który ma 122 stacje, a po nim sieć Avia ze 106 stacjami.

Z rozmów prowadzonych przez „Puls Biznesu” w branży paliwowej wynika, że to dobry moment na sprzedaż sieci stacji paliw i z punktu widzenia inwestora daje nadzieję na zyskowny biznes jeszcze przez około 15 lat.
Zostań franczyzobiorcą AMIC Energy