PKN Orlen ma nowe projekty detaliczne poza stacjami paliw
e-petrol.pl/fot. PKN Orlen
2021-02-09 / 09:49

W poniedziałek podczas konferencji prasowej Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, ogłosił plany rozwoju sprzedaży pozapaliwowej. W 2021 r. ma ruszyć 40 punktów pod nową marką "Orlen w ruchu". Docelowo ma powstać 900 takich placówek w ciągu pięciu lat. Orlen rozwinie też usługę obsługi paczek i utrzyma kolportaż prasy.
PKN Orlen poinformował, że zbuduje nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką "Orlen w ruchu" dostępne poza stacjami paliw i zaangażuje się w rozwój punktów odbioru paczek i usług kurierskich, stawiając własne automaty paczkowe. W ciągu 5 lat inwestycje te wygenerują dodatkowo kilkaset milionów złotych EBITDA w Grupie Kapitałowej Orlen. Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.
Jak mówił Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen podczas konferencji prasowej, segment detaliczny jest silnym filarem działalności PKN Orlen. Spółka uzyskuje z niego rocznie ponad 3 mld zł zysku operacyjnego.
PKN Orlen planuje w tym roku uruchomić 5,5 tys. punktów odbioru paczek. Spółka planuje też uruchomić 500 automatów do odbioru paczek. Automaty będą zlokalizowane na stacjach paliw Orlen, przy wybranych lokalizacjach RUCH-u oraz w innych atrakcyjnych miejscach, dostępnych w trybie całodobowym.
Z kraju
2021-04-16 / 09:40
2021-04-16 / 09:37
2021-04-16 / 09:27
2021-04-15 / 14:54
2021-04-15 / 14:50
2021-04-15 / 09:58
2021-04-15 / 09:53
2021-04-15 / 09:51
2021-04-15 / 09:44
2021-04-14 / 09:49
2021-04-14 / 09:47