Jesteś tutaj: Strona Główna » Wiadomości » Z kraju
Live Chat Software

Unimot publikuje wyniki finansowe za III kwartał 2020 r.

e-petrol.pl
2020-11-18 / 09:49
Unimot publikuje wyniki finansowe za III kwartał 2020 r.

Niezależny importer paliw ciekłych i gazowych, opublikował raport okresowy za III kwartał 2020 r. W tym okresie grupa osiągnęła rekordowy poziom skonsolidowanych przychodów ogółem, które wyniosły 1 338,9 mln zł. EBITDA skorygowana ukształtowała się na poziomie 10,9 mln zł.

Jak podała spółka skonsolidowane przychody ogółem Grupy Unimot III kw. 2020 r. wyniosły 1 338,9 mln zł, czyli o ponad 6,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Skonsolidowana EBITDA skorygowana (o szacunkową wycenę zapasu obowiązkowego, uzasadnione przesunięcia i zdarzenia jednorazowe) ukształtowała się natomiast na poziomie 10,9 mln zł, a zysk netto 0,9 mln zł.

Narastająco, w całym okresie pierwszych 9 miesięcy 2020 r. grupa wypracowała przychody ogółem w wysokości 3 516 mln zł (wzrost 12,0 proc. r/r), EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 59,2 mln zł, a zysk netto 8,9 mln zł. EBITDA skorygowana na poziomie 59,2 mln zł w okresie I-III kw. 2020 r. oznacza realizację bieżącej prognozy na cały 2020 r. w 74,0 proc. (80 mln zł), a pierwotnej w 95,0 proc. (62,3 mln zł). Unimot spodziewa się, że cały 2020 rok będzie rekordowy.

- Negatywny wpływ na nasze wyniki w III kwartale miała przede wszystkim zwiększona podaż oraz presja na marże naszych kluczowych produktów. Odczuwaliśmy także obserwowany od kilku kwartałów spadek popytu na biopaliwo B100 oraz na produkty asfaltowe. Ponadto osiągnęliśmy niższe marże na hurtowym rynku energii elektrycznej, a po wyborach na Białorusi wstrzymaliśmy zaplanowane kolejne dostawy ropy naftowej w III i IV kw. 2020 r. Obecnie widzimy jednak, że sytuacja rynkowa się poprawia, a marże rynkowe wzrosły. Nasz zespół mocno pracuje, żeby wykorzystać tę sytuację jak najefektywniej i na koniec 2020 r. być jak najbliżej założonej prognozy – mówi Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot S.A.

Spółka podała, że pomimo epidemii COVID-19 Grupa Unimot nie zaprzestała działań rozwojowych. W fotowoltaice stale zwiększane są siły sprzedażowe oraz ekipy monterskie. III kwartał w sieci AVIA to dołączenie kolejnych stacji, wprowadzenie innowacyjnego konceptu Eat&Go oraz druga odsłona kampanii wizerunkowej „Wielki plus za…”. Adam Sikorski dodał, że oprócz głównego modelu franczyzowego, Unimot przygląda się obiektom pod kątem ich ewentualnego nabycia.  

Niektóre obrazy czy zdjęcia znajdujące się na tej stronie są własnością 123RF Limited, ich współpracowników lub licencjonowanych partnerów i zostały udostępnione za ich zgodą.
Te obrazy czy zdjęcia nie mogą być kopiowane lub pobierane bez zgody 123RF Limited.