Unimot Gaz LPG - Partner wielu możliwości

W siedem lat 540 tys. samochodów elektrycznych

Od grudnia 2010 r., kiedy zadebiutował Nissan LEAF, skumulowana sprzedaż pojazdów elektrycznych aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi osiągnęła poziom 540 623 egzemplarzy.

Koncern jest światowym liderem pod względem sprzedaży w pełni elektrycznych samochodów pasażerskich oraz dostawczych, zaś LEAF pozostaje najpopularniejszym modelem w segmencie z wynikiem ponad 300 000 sztuk zakupionych przez klientów.  Na Starym Kontynencie liderem sprzedaży „elektryków” jest Renault ZOE – w 2017 r. klienci nabyli o 44 proc. więcej sztuk tego samochodu niż w roku poprzednim. Udział Renault w europejskim rynku samochodów całkowicie elektrycznych wyniósł 23,8 proc.   

Więcej w kategorii

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Na polskim rynku szybkiego ładowania samochodów elektrycznych trwa wyścig o pozycję lidera. W „Pulsie Biznesu” czytamy, że portugalski Powerdot, który jeszcze niedawno był trzeci, dziś goni GreenWaya i zapowiada dalszą ekspansję.

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Jak wynika z „Barometru Flotowego 2025” przygotowanego przez Arval Mobility Observatory, udział samochodów elektrycznych we flotach przedsiębiorstw zmniejszył się z 18 do 12 procent w ciągu roku. „Rzeczpospolita” wyjaśnia, że główne powody tej sytuacji to wysokie ceny zakupu aut elektrycznych oraz niewystarczająca dostępność

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3”. Program ma na celu ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez wspieranie inwestycji obniżających zużycie paliw emisyjnych w

Auta elektryczne mogą zdominować rynek do 2030 roku

Auta elektryczne mogą zdominować rynek do 2030 roku

Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) wynika, że udział samochodów elektrycznych w globalnym rynku motoryzacyjnym może przekroczyć 40 proc. już w 2030 roku. Tylko w 2024 roku sprzedano na świecie 17 mln pojazdów elektrycznych, co stanowiło ponad 20 proc. całkowitej sprzedaży nowych aut.