Shell Franczyza

E-kierowca wybierze ładowanie na Orlenie czy Lotosie?

Orlen i Lotos - dwie państwowe firmy paliwowe przystąpiły do ostrej walki o kierowców e-samochodów. Na razie brak im realnej zewnętrznej konkurencji.

Przed kilkoma dniami płocki koncern ogłosił, że przystępuje do projektu budowy sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych. Na razie jednak nie ujawnia szczegółów. Może się okazać, że lidera rynku przegoni Grupa Lotos, tym bardziej, że ma już unijne dofinansowanie własnego projektu.

Wiadomo, że w tym roku na stacjach Orlenu powinno ruszyć kilka takich punktów przy wybranych trasach tranzytowych. Pierwsza stacja ma być uruchomiona przed płocką siedzibą koncernu jeszcze w połowie tego roku. Orlen chce swoje słupki wyposażać we wtyczki CHAdeMO (auta marek azjatyckich) i CCS (auta marek europejskich), a także złącze Type 2 (samochody Tesla). Stacje o mocy 50 kW pozwalałyby naładować akumulatory e-auta z poziomu 20 do 80 proc. w ciągu 20-30 minut.

Podobnie jak inne podmioty, które planują zbudować własną sieć punktów ładowania e-samochodów, także płocki koncern w pierwszej fazie pilotażu ma udostępniać tę usługi za darmo.

Paliwowa firma z Gdańska - Grupa Lotos chce jeszcze w tym roku mieć na 12 swoich stacjach punkty ładowania e-aut. Chodzi o placówki w Trójmieście (cztery), stolicy (dwa) i pomiędzy tymi aglomeracjami, wzdłuż autostrad A1 i A2 (sześć). Na każdej z takich stacji dostępne będą trzy standardy ładowania.  

Więcej w kategorii

Brakuje stacji ładowania przy autostradach i małych miejscowościach

Brakuje stacji ładowania przy autostradach i małych miejscowościach

Infrastruktura ładowania rozwija się najszybciej w dużych miastach, ale jak czytamy w ‘’Rzeczpospolitej’’ przy głównych drogach tranzytowych brakuje ładowarek, a ich budowa nie zawsze się opłaca.

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford Motor Company opóźnia planowane wprowadzenie na rynek niektórych pojazdów elektrycznych nowej generacji ze względu na poszerzanie oferty pojazdów hybrydowych oraz spadające zainteresowanie pojazdami na prąd wśród konsumentów.

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Choć w 2023 r. liczba ładowarek wzrosła, to przybyło ich tylko 28 proc. Dynamika wzrostu liczby punktów ładowania jest słaba i zdaniem dziennika ‘’Rzeczpospolita’’ będą kary za brak infrastruktury do ładowania samochodów.

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Inwestor i operator stacji ładowania aut elektrycznych z Estonii – spółka Eleport pozyskała kolejną rundę finansowania i zapowiada duże inwestycje w infrastrukturę ładowania aut elektrycznych, przede wszystkim Polsce.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.