Paliwa premium Shell
V-Power w cenie paliw podstawowych! | Witamy w Shell

Rynek stacji ładowania będzie się konsolidował

Francuski fundusz Mirova zainwestował ponad 50 mln EUR w największą polską sieć stacji ładowania GreenWay, co zapowiada początek fali konsolidacji na rynku – podaje „Puls Biznesu”.

Dziennik zauważa, że zmiany właścicielskie mogą objąć nawet połowę największych operatorów w ciągu najbliższych pięciu lat. W Polsce działa ponad 30 operatorów, z czego tylko 14 ma rynkowe udziały przekraczające 1 proc. Liderami są GreenWay, Orlen Charge, Powerdot, Elocity i Eleport.

Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności wskazuje, że rynek ładowania samochodów elektrycznych w Polsce jest rozdrobniony i będzie przechodził proces konsolidacji. Wiele firm napotyka trudności finansowe, a nieosiągnięcie zakładanej skali zmusza je do poszukiwania nowych inwestorów.

Grigory Grigoriev z Powerdotu przewiduje, że w wyniku zmian rynkowych część marek zniknie, a na ich miejsce wejdą duzi inwestorzy, którzy już działają na innych rynkach. Dodał, że wartość transakcji może wynieść nawet 1 mld zł. Zwiększona inwestycja w rynek ma pozytywnie wpłynąć na rozwój infrastruktury ładowania, której liczba w Polsce rośnie.

Z analizy PSNM wynika, że 79 proc. rynku należy do 15 największych operatorów, z czego 67 proc. z nich szuka inwestora, ale na razie zagraniczni inwestorzy nie traktowali Polski priorytetowo z powodu wysokich kosztów i ograniczeń regulacyjnych. Jak zauważa dziennik, inwestycja Mirovy może być oznaką zmiany trendów na rynku.

Więcej w kategorii

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Na polskim rynku szybkiego ładowania samochodów elektrycznych trwa wyścig o pozycję lidera. W „Pulsie Biznesu” czytamy, że portugalski Powerdot, który jeszcze niedawno był trzeci, dziś goni GreenWaya i zapowiada dalszą ekspansję.

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Jak wynika z „Barometru Flotowego 2025” przygotowanego przez Arval Mobility Observatory, udział samochodów elektrycznych we flotach przedsiębiorstw zmniejszył się z 18 do 12 procent w ciągu roku. „Rzeczpospolita” wyjaśnia, że główne powody tej sytuacji to wysokie ceny zakupu aut elektrycznych oraz niewystarczająca dostępność

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3”. Program ma na celu ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez wspieranie inwestycji obniżających zużycie paliw emisyjnych w

Auta elektryczne mogą zdominować rynek do 2030 roku

Auta elektryczne mogą zdominować rynek do 2030 roku

Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) wynika, że udział samochodów elektrycznych w globalnym rynku motoryzacyjnym może przekroczyć 40 proc. już w 2030 roku. Tylko w 2024 roku sprzedano na świecie 17 mln pojazdów elektrycznych, co stanowiło ponad 20 proc. całkowitej sprzedaży nowych aut.