MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Hamulce polskiej elektromobilności

Zgodnie z planami za sześć lat po polskich drogach ma poruszać się 1,5 mln aut na prąd, ale ich realizacja wcale nie jest taka pewna. Największą przeszkodą w drodze do popularyzacji aut elektrycznych jest wolne tempo rozwoju polskiej infrastruktury ładowania aut elektrycznych.

Jak czytamy w poniedziałkowym „Pulsie Biznesu” pod koniec kwietnia 2024 r. po polskich drogach jeździło prawie 111,8 tys. samochodów osobowych z napędem elektrycznym i hybryd plug-in — wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM).

Według projektu nowelizacji ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw do 2030 r. liczba takich pojazdów powinna w Polsce wzrosnąć do 1,5 mln. To ponad 13-krotnie więcej niż obecnie. Dziennik zauważa, że w rozwoju infrastruktury ładowania wciąż jesteśmy na początku drogi.

„Puls Biznesu” podaje, że do rozwoju elektromobilności w Polsce potrzeba zarówno infrastruktury ładowania, jak też odpowiednich planów i programów zachęcających do zakupu samochodów elektrycznych.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zapowiada przeznaczenie 1,6 mld zł z KPO na dopłaty do pojazdów elektrycznych, również używanych.

Cytowany w materiale dziennika Bartłomiej Jaworski z firmy Eaton uważa, że rozwój OZE wymaga inwestowania w stabilizację sieci, czyli magazyny energii. Dodaje, że infrastruktura ładowania potrzebuje mocy, dlatego trzeba budować nowe źródła wytwórcze i efektywne zarządzanie energią.

Jaworski podkreśla także wagę budowy mikrosieci, które pozwalają na samowystarczalność, a są oparte na panelach fotowoltaicznych, których energia jest gromadzona w magazynach energii. Pozyskaną energią można naładować samochód elektryczny lub wykorzystać ją w momentach, w których ceny za prąd są najwyższe.

Więcej w kategorii

Rośnie sprzedaż chińskich pojazdów elektrycznych

Rośnie sprzedaż chińskich pojazdów elektrycznych

Sprzedaż chińskich samochodów elektrycznych w Europie wzrosła o 23 proc. w ciągu pierwszych czterech miesięcy roku pomimo kroków podejmowanych przez Unię Europejską, mających na celu ochronę lokalnych producentów.

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

O planach związanych z budową infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych informowały w ostatnich dniach m.in. Energa Obrót, Polenergia czy spółka Eleport, która będzie współpracować z siecią handlową Carrefour.

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Komitet Inwestycyjny Funduszu Modernizacyjnego (FM) zaakceptował kolejną, siódmą transzę finansowania programów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.