MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Spadek zainteresowania e-autami

W Europie wyhamował wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych. Dziennik „Rzeczpospolita” podaje, że przy mniejszym zainteresowaniu elektrykami widać wzrost sprzedaży aut z silnikami wysokoprężnymi.

W „Rzeczpospolitej” czytamy, że w Europie wyraźnie wyhamowuje tempo wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA podało, że w kwietniu 2024 r. na terenie Unii Europejskiej zarejestrowano niespełna 108,6 tys. aut z napędem bateryjnym. Oznacza to, że całości sprzedaży udział elektryków spadł do 11,9 proc. i wynosi niemal tyle samo, co rok temu.

Spadek zainteresowania autami na prąd jest bardzo widoczny w Niemczech, gdzie z końcem ubiegłego roku rząd zastopował program dopłat. Dziennik zauważa, że zaskakująco, pomimo afery związanej z fałszowaniem wyników spalania widać wzrost apetytu na samochody z silnikami wysokoprężnymi. W samych Niemczech blisko 40 proc. całej sprzedaży osobowych samochodów to auta na olej napędowy. W Polsce w kwietniu ich rejestracje przekroczyły 4,4 tys. sztuk, co w porównaniu rok do roku oznacza solidny wzrost o 18,4 proc.

Dziennik, analizując wyniki sprzedaży samochodów z różnymi napędami, wysnuwa wniosek, że bez rządowych dotacji elektromobilność się nie rozpędzi. Co więcej, w Polsce ma ona problem nawet z dotacjami w ramach programu „Mój elektryk”, ponieważ auta na prąd są dużo droższe od swoich spalinowych odpowiedników, a jednocześnie szybciej tracą na wartości.

Więcej na ten temat w dzienniku „Rzeczpospolita”.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Hamulce polskiej elektromobilności

Hamulce polskiej elektromobilności

Zgodnie z planami za sześć lat po polskich drogach ma poruszać się 1,5 mln aut na prąd, ale ich realizacja wcale nie jest taka pewna. Największą przeszkodą w drodze do popularyzacji aut elektrycznych jest wolne tempo rozwoju polskiej infrastruktury ładowania aut elektrycznych.

Rośnie sprzedaż chińskich pojazdów elektrycznych

Rośnie sprzedaż chińskich pojazdów elektrycznych

Sprzedaż chińskich samochodów elektrycznych w Europie wzrosła o 23 proc. w ciągu pierwszych czterech miesięcy roku pomimo kroków podejmowanych przez Unię Europejską, mających na celu ochronę lokalnych producentów.

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

O planach związanych z budową infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych informowały w ostatnich dniach m.in. Energa Obrót, Polenergia czy spółka Eleport, która będzie współpracować z siecią handlową Carrefour.

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Komitet Inwestycyjny Funduszu Modernizacyjnego (FM) zaakceptował kolejną, siódmą transzę finansowania programów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.