MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

MAE spodziewa się wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych

Choć branża motoryzacyjna obawia się spowolnienia sprzedaży na kluczowych rynkach, to Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) w dalszym ciągu utrzymuje bardzo optymistyczne stanowisko w sprawie tempa rozwoju światowego rynku pojazdów elektrycznych.

MAE w opublikowanym we wtorek corocznym raporcie Global EV Outlook 2024 podała, że światowa flota samochodów elektrycznych w dalszym ciągu silnie rośnie, a sprzedaż w 2024 r. ma osiągnąć 17 milionów sztuk pojazdów.

W zeszłym roku światowa sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 35 proc., do prawie 14 milionów. MAE uważa, że w 2024 r. sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach wzrośnie do około 10 milionów, co będzie stanowić około 45 proc. całej sprzedaży samochodów w kraju.

W Stanach Zjednoczonych około jeden na dziewięć sprzedanych samochodów będzie w tym roku pojazdem elektrycznym, podczas gdy oczekuje się, że samochody elektryczne będą nadal stanowić około jednego na cztery samochody sprzedawane w Europie, pomimo „ogólnie słabych perspektyw sprzedaży samochodów osobowych i wycofywania dotacji w niektórych krajach” – podaje agencja.

Zdaniem agencji niezbędne jest zwiększenie przystępności cenowej pojazdów elektrycznych, podobnie jak zapewnienie dostępności publicznych stacji ładowania, dotrzymujących kroku sprzedaży.

Więcej w kategorii

Anwim zachęca klientów do korzystania z usług ładowania

Anwim zachęca klientów do korzystania z usług ładowania

Właściciel marki Moya – firma Anwim, informuje o wprowadzeniu usługi ładowania pojazdów elektrycznych na ponad 1500 punktów ładowania w całej Polsce dla klientów indywidualnych korzystających z aplikacji Super Moya.

Spadek zainteresowania e-autami

Spadek zainteresowania e-autami

W Europie wyhamował wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych. Dziennik „Rzeczpospolita” podaje, że przy mniejszym zainteresowaniu elektrykami widać wzrost sprzedaży aut z silnikami wysokoprężnymi.

Wzrosła liczba samochodów na prąd

Wzrosła liczba samochodów na prąd

Według Licznika Elektromobilności do końca kwietnia 2024 r. o 8 proc., tj. 7782 szt. wzrosła liczba zarejestrowanych aut całkowicie elektrycznych.

Volvo uruchamia program eV City

Volvo uruchamia program eV City

Firma motoryzacyjna, poza rozwojem oferty samochodów elektrycznych, ogłosiła inwestycję dotyczącą rozbudowy infrastruktury do szybkiego ich ładowania.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.