MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

MAE spodziewa się wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych

Choć branża motoryzacyjna obawia się spowolnienia sprzedaży na kluczowych rynkach, to Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) w dalszym ciągu utrzymuje bardzo optymistyczne stanowisko w sprawie tempa rozwoju światowego rynku pojazdów elektrycznych.

MAE w opublikowanym we wtorek corocznym raporcie Global EV Outlook 2024 podała, że światowa flota samochodów elektrycznych w dalszym ciągu silnie rośnie, a sprzedaż w 2024 r. ma osiągnąć 17 milionów sztuk pojazdów.

W zeszłym roku światowa sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 35 proc., do prawie 14 milionów. MAE uważa, że w 2024 r. sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach wzrośnie do około 10 milionów, co będzie stanowić około 45 proc. całej sprzedaży samochodów w kraju.

W Stanach Zjednoczonych około jeden na dziewięć sprzedanych samochodów będzie w tym roku pojazdem elektrycznym, podczas gdy oczekuje się, że samochody elektryczne będą nadal stanowić około jednego na cztery samochody sprzedawane w Europie, pomimo „ogólnie słabych perspektyw sprzedaży samochodów osobowych i wycofywania dotacji w niektórych krajach” – podaje agencja.

Zdaniem agencji niezbędne jest zwiększenie przystępności cenowej pojazdów elektrycznych, podobnie jak zapewnienie dostępności publicznych stacji ładowania, dotrzymujących kroku sprzedaży.

Więcej w kategorii

Unia Europejska potrzebuje przyspieszenia w kwestii ładowarek

Unia Europejska potrzebuje przyspieszenia w kwestii ładowarek

Kraje Unii Europejskiej będą musiały co roku instalować 8 razy więcej punktów ładowania w porównaniu ze wskaźnikiem instalacji w 2023 r., jeśli UE będzie chciała wypełnić lukę w infrastrukturze oraz spełnić cele klimatyczne i te związane z popytem na pojazdy elektryczne.

MAE ma nadzieję, że tańsze baterie przyspieszą transformację energetyczną

MAE ma nadzieję, że tańsze baterie przyspieszą transformację energetyczną

Oczekiwany gwałtowny spadek kosztów magazynowania energii akumulatorowej w nadchodzących latach przyspieszy przejście z paliw kopalnych na odnawialne źródła energii, twierdzi Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE).

Bardzo szybkie ładowarki od Orlenu

Bardzo szybkie ładowarki od Orlenu

Należący do koncernu naftowego Orlen fundusz kupił udziały w spółce Euroloop, producencie ultraszybkich stacji dla pojazdów elektrycznych – wynika z ustaleń dziennika ‘’Rzeczpospolita’’.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.