MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Bariery fiskalne hamują rozwój e-mobilności

Zdaniem specjalistów rynek samochodów elektrycznych rozruszałoby zwolnienie z podatku – tak jak stało się w Norwegii oraz rozwój infrastruktury ładowania.

Jedną z podstawowych barier rozwoju elektromobilności w Polsce są ceny samochodów, które wciąż przewyższają koszty zakupu pojazdów spalinowych. Marcin Bołtryk w „Pulsie Biznesu” zauważa, że choć Polska uruchomiła system bezpośredniego wsparcia zakupu e-pojazdów, to jest on jednak dużo mniej korzystny niż w działający w Niemczech i Francji, a także np. na Słowacji i w Chorwacji, gdzie rynek jest na podobnym do naszego etapie rozwoju.

Cytowany Przemysław Szywacz, partner w dziale doradztwa podatkowego w zespole doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce zwraca uwagę na fakt, że w krajach, które przodują pod względem liczby nowych samochodów elektrycznych, z powodzeniem stosowane są także instrumenty fiskalne. W Polsce ulgi podatkowe ograniczają się do zwolnienia z akcyzy i możliwości zastosowania wyższej podstawy amortyzacji. W dzienniku czytamy też, że przyszłość rynku jest także uzależniona od rozwoju infrastruktury ładowania, która ma kluczowe znaczenie dla przyszłości elektromobilności w Polsce.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Brakuje stacji ładowania przy autostradach i małych miejscowościach

Brakuje stacji ładowania przy autostradach i małych miejscowościach

Infrastruktura ładowania rozwija się najszybciej w dużych miastach, ale jak czytamy w ‘’Rzeczpospolitej’’ przy głównych drogach tranzytowych brakuje ładowarek, a ich budowa nie zawsze się opłaca.

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford Motor Company opóźnia planowane wprowadzenie na rynek niektórych pojazdów elektrycznych nowej generacji ze względu na poszerzanie oferty pojazdów hybrydowych oraz spadające zainteresowanie pojazdami na prąd wśród konsumentów.

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Choć w 2023 r. liczba ładowarek wzrosła, to przybyło ich tylko 28 proc. Dynamika wzrostu liczby punktów ładowania jest słaba i zdaniem dziennika ‘’Rzeczpospolita’’ będą kary za brak infrastruktury do ładowania samochodów.

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Inwestor i operator stacji ładowania aut elektrycznych z Estonii – spółka Eleport pozyskała kolejną rundę finansowania i zapowiada duże inwestycje w infrastrukturę ładowania aut elektrycznych, przede wszystkim Polsce.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.