Shell Franczyza

Benzyna E10: czy warto oszczędzać na bezpieczeństwie?

W całej Europie systematycznie zaczyna pojawiać się benzyna E10, ekologiczne paliwo zaprojektowane do silników samochodowych. Próba szukania oszczędności i zastępowanie paliw przeznaczonych do wykorzystywania w lotnictwie paliwem do samochodów wyposażonych w nowoczesne silniki benzynowe nie tylko grozi uszkodzeniem silnika, ale także – przede wszystkim – jest przepisem na wypadek lotniczy o niedających się przewidzieć następstwach.

W niektórych krajach europejskich paliwo z 10-procentową domieszką bioetanolu jest w sprzedaży od wielu lat. Zgodnie z dostępnymi informacjami można je zatankować choćby w Niemczech i we Francji. Według renomowanego niemieckiego instytutu ADAC jeżdżenie na tym paliwie wiąże się z jego zwiększonym zużyciem (1,5–3%) oraz niewielkim, bo ok. 5-procentowym, spadkiem mocy silnika. ADAC, jak podkreśla na swoich stronach, że na paliwie E10 mogą jeździć wszystkie samochody produkowane od listopada 2010 r.

– W Warter Fuels znamy się zarówno na benzynach samochodowych jak i lotniczych i niepokoją nas pojawiające się w przestrzeni publicznej pytania o możliwość stosowania wspomnianego paliwa E-10 w samolotach. I naprawdę nie ma znaczenia, czy mówimy o samolotach trochę większych, czy trochę mniejszych, a nawet motolotniach. Pomysł na zatankowanie samolotu benzyną E10 jest, mówiąc krótko, bardzo nieodpowiedzialny i niebezpieczny – podkreśla zdecydowanie Janusz Pilarczyk, członek zarządu spółki Warter Fuels.

Nie bez powodu brytyjskie Light Aircraft Association już jesienią 2021 r. przestrzegało przed używaniem zmodyfikowanego paliwa w samolotach i wiatrakowcach.

Więcej w kategorii

Dołącz do Europejskiego Kongresu Gazu Płynnego: odkryj możliwości i zdobądź cenne kontakty

Dołącz do Europejskiego Kongresu Gazu Płynnego: odkryj możliwości i zdobądź cenne kontakty

Europejski Kongres Gazu Płynnego (ELGC) to prestiżowe wydarzenie o ponad 50-letniej tradycji, które corocznie gromadzi liderów, innowatorów i decydentów z branży gazu płynnego z całego świata. Od momentu powstania w 1971 roku, kongres stał się kluczową platformą wymiany wiedzy i doświadczeń, promującą współpracę na rzecz

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025: Energia wszędzie

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025: Energia wszędzie

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025 (ELGC 2025) odbędzie się w dniach 20–22 maja w Katowicach w Polsce. Zgromadzi on liderów branży, decydentów i ekspertów, którzy omówią przyszłość odnawialnych gazów płynnych w europejskiej transformacji energetycznej.

Kongres Paliwowy 2025: Czy Zielony Ład jest na właściwej ścieżce? Już 19-20 marca w Warszawie!

Kongres Paliwowy 2025: Czy Zielony Ład jest na właściwej ścieżce? Już 19-20 marca w Warszawie!

W dniach 19-20 marca w Warszawie odbędzie się Kongres Paliwowy 2025 – jedno z najważniejszych wydarzeń branży paliwowo-energetycznej w Europie. Organizowane przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) zgromadzi liderów branży, decydentów politycznych oraz ekspertów, którzy i odpowiedzą na pytanie: czy Zielony

XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw
Pozostałe aktualności
Shell kończy działalność petrochemiczną w Europie

Shell kończy działalność petrochemiczną w Europie

Koncern Shell przygotowuje się do zamknięcia projektów chemicznych w Europie, jednocześnie rozglądając się za możliwościami biznesowymi w USA.

Morze Północne przyciąga inwestycje w węglowodory

Morze Północne przyciąga inwestycje w węglowodory

Brytyjski regulator podwyższył swoje prognozy dotyczące inwestycji w produkcję na morzu w nadchodzących latach. Nastąpiło to po gwałtownym wzroście inwestycji w produkcję ropy naftowej i gazu z Morza Północnego w ubiegłym roku.

Sinopec odkrył złoża ropy łupkowej w Chinach

Sinopec odkrył złoża ropy łupkowej w Chinach

Chiński koncern petrochemiczny Sinopec poinformował o odkryciu potwierdzonych złóż ropy łupkowej przekraczających 140 mln ton w prowincji Szantung we wschodniej części kraju.

Rosja wyeksportuje więcej ropy

Rosja wyeksportuje więcej ropy

Rosja może zwiększyć eksport ropy w kwietniu ze względu na naprawy rafinerii i rozbudowę floty tankowców nieobjętych sankcjami USA.

Traderzy widzą długą drogę powrotną dla rosyjskich surowców

Traderzy widzą długą drogę powrotną dla rosyjskich surowców

Znoszenie sankcji nałożonych na rosyjski przemysł energetyczny może potrwać dłużej, niż oczekiwano, twierdzą szefowie największych światowych domów handlowych.

Orlen analizuje ekspansję w Ameryce Północnej

Orlen analizuje ekspansję w Ameryce Północnej

Grupa Orlen rozważa dalszą ekspansję na rynku północnoamerykańskim, aby uzyskać dostęp do zasobów węglowodorów i zapewnić dostawy LNG do Polski – poinformował Wiesław Prugar, członek zarządu ds. upstream.