Nowy index Propan-Butan

Klienci stacji paliw z wysoką świadomością ekologiczną

Badania „Przyszłość stacji paliw” zrealizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Anwim S.A., właściciela sieci stacji paliw Moya, wskazują na rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów. Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe mając na uwadze dobro środowiska oraz zagrożenia płynące ze zmian klimatycznych. Aż 95% respondentów deklaruje, że na co dzień dba o środowisko, a 60 proc. ankietowanych jest gotowych zapłacić więcej za produkty ekologiczne. Badania posłużą do jeszcze lepszego zrozumienia zachowań i oczekiwań konsumentów w związku z transformacją energetyczną transportu.

Moya jest najdynamiczniej rozwijającą się siecią paliw w Polsce. Niebiesko-czerwonych stacji jest już ponad 400 i liczba ta ciągle rośnie. Amwim stawia na dalszy dynamiczny wzrost przy jednoczesnym skupieniu się na inicjatywach proekologicznych, przyspieszających zieloną transformację. Strategia firmy zakłada szeroko zakrojone działania, począwszy od rozwoju sieci punktów ładowania pojazdów elektrycznych, poprzez gospodarkę odpadami, ekologiczne rozwiązania na stacjach, po asortyment bogaty w produkty wytwarzane w zrównoważony sposób. Mając świadomość, że skuteczność proekologicznych inicjatyw zależy od oczekiwań konsumentów, firma zbadała postawy ekologiczne klientów stacji benzynowych.

- Zmiany zachowań konsumentów widoczne są już od kilku lat. Polacy ograniczają zakup nowych ubrań, starają się zużywać mniej energii, wybierają produkty przyjazne środowisku i z ekologicznych źródeł. Ten pozytywny trend nasilił się w czasie pandemii i mimo jego spowolnienia spowodowanego wysoką inflacją, możemy spodziewać się dalszego wzrostu świadomości ekologicznej Polaków. Konsumenci w swoich wyborach kierują się przede wszystkim ceną, ale deklarują także, że biorą pod uwagę jakość i pochodzenie produktu – mówi Andrzej Kondys, dyrektor ds. operacyjnych Moya, członek zarządu Anwim S.A.

Jak pokazują wyniki badań „Przyszłość stacji paliw” klienci tych placówek mają wysoką świadomość ekologiczną. Aż 95% ankietowanych zadeklarowało, że na co dzień dbają o środowisko. Oznacza to dla nich m.in. segregację odpadów i niemarnowanie żywności. Co ciekawe, osoby korzystające ze stacji paliw minimum raz w tygodniu, częściej deklarują kierowanie się troską o środowisko w swoich konsumenckich wyborach. Dla prawie ¾ pytanych ważne jest, by marka oferowała produkty lub usługi wytworzone z poszanowaniem norm środowiskowych i ponad 60% z nich jest gotowych zapłacić za nie więcej.

Prawie połowa badanych uważa, że auta elektryczne są w Polsce rozwiązaniem proekologicznym. Odsetek ten jest nawet większy (62%) wśród osób korzystających ze stacji minimum raz w tygodniu. Jednocześnie mieszkańcy większych miast nie obawiają się, że upowszechnienie aut elektrycznych spowoduje rezygnację z komunikacji miejskiej.

- Konsumenci dostrzegają konieczność działań w kierunku ekologii i niskoemisyjności nie tylko w kontekście przedsiębiorstw, lecz także przyzwyczajeń w życiu codziennym. Coraz wyższa świadomość społeczna sprzyja realnej transformacji biznesu na rzecz ochrony środowiska, która musi być realizowana zarówno przez obszar legislacyjny, biznes, a na końcu konsumentów – podsumowuje Andrzej Kondys.

Badania „Przyszłość stacji paliw” zostały zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Anwim S.A. Badania przeprowadzono metodologią CAWI (Computer-Assisted Web Interview) – jest to technika zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku, w której respondent jest proszony o wypełnienie ankiety elektronicznej.

W badaniu wzięły udział osoby posiadające lub korzystające z samochodu N=500, w tym N=200 osób, które są na stacji paliw przynajmniej raz w tygodniu. W obydwu częściach obowiązywały kwoty zgodne z rozkładem populacyjnym na: płeć, wiek i wielkość miejscowości zamieszkania.
Test Our Award-winning Monitors Free!
Zautomatyzuj obowiązki podatkowe
Pozostałe aktualności
Rosja skutecznie odbudowuje zasoby węglowodorów

Rosja skutecznie odbudowuje zasoby węglowodorów

Rosja będzie w stanie uzupełnić swoje rezerwy ropy i gazu w latach 2025 i 2026 - poinformował dziennikarzy szef Państwowej Komisji ds. Rezerw Igor Szpurow.

Orlen ma umowę z Google Cloud na wdrożenie AI

Orlen ma umowę z Google Cloud na wdrożenie AI

Firmy podpisały umowę w sprawie współpracy przy wdrażaniu rozwiązań sztucznej inteligencji. Płocki koncern dzięki temu uzyska dostęp do rozwiązań wspierających rozwój zintegrowanych narzędzi cyfrowych.

Vitol i Glencore zainteresowane rafinerią w Singapurze

Vitol i Glencore zainteresowane rafinerią w Singapurze

Jak podaje agencja Reutera, firmy zajmujące się międzynarodowym handlem surowcami mają złożyć oferty na zakup 50-procentowego udziału w rafinerii w Singapurze, którego właścicielem jest Chevron.

Milion użytkowników aplikacji Super Moya

Milion użytkowników aplikacji Super Moya

Moya, trzecia największa sieć stacji paliw w Polsce, ogłasza przełomowy sukces – jej aplikacja lojalnościowa przekroczyła milion użytkowników. Z tej okazji firma uruchamia specjalną promocję „Zestaw milionera” z rabatami i nagrodami.

Sektor naftowy musi inwestować miliardy w wydobycie ropy i gazu

Sektor naftowy musi inwestować miliardy w wydobycie ropy i gazu

Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) ostrzega, że aby utrzymać obecny poziom produkcji ropy i gazu do 2050 roku, światowy sektor energetyczny będzie musiał inwestować około 540 miliardów dolarów rocznie.

Nowy dyrektor działu detalicznego MOL Polska

Nowy dyrektor działu detalicznego MOL Polska

Piotr Belniak objął stanowisko dyrektora ds. handlu detalicznego w MOL Polska. W nowej roli będzie odpowiadał za rozwój sieci stacji paliw na polskim rynku, nadzorując m.in. marketing, sprzedaż, operacje oraz współpracę z partnerami franczyzowymi.