Ekopol zarządzi gospodarką paliwową przy budowie najdłuższego podwodnego tunelu w Polsce

Ekopol Górnośląski Holding - grupa dostarczająca technologie do zarządzania gospodarką paliwową dla przedsiębiorstw, podpisał umowę z konsorcjum firm (pod przewodnictwem PORR S.A.) budujących tunel pomiędzy dwoma wyspami Świnoujścia. Spółka zapewni kompleksową obsługę paliwową całego przedsięwzięcia, którego zakończenie planowane jest na wrzesień 2022 r. W ramach umowy Ekopol jest odpowiedzialny za regularne dostawy oleju napędowego oraz wdrożenie i nadzorowanie podpiętego do zbiorników paliwa autorskiego oprogramowania Mikrostacje.pl.

Ekopol zarządzi gospodarką paliwową przy budowie najdłuższego podwodnego tunelu w Polsce
Projekt „Tunel pod Świną” ma na celu usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy dwoma najbardziej zamieszkanymi wyspami Świnoujścia – Uznam i Wolin. W tej chwili jedynym połączeniem pomiędzy nimi, a poprzez wyspę Wolin także Uznamu z resztą Polski są dwie przeprawy promowe. Brak drogi oraz konieczność korzystania z promów jest dużą niedogodnością dla mieszkańców oraz turystów, a w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych zdarza się, że Świnoujście jest odcięte od reszty kraju. Prace nad rozwiązaniem tego problemu – budową ok. 1440 m tunelu pod Cieśniną Świny, rozpoczęły się już w 2018r., a wartość brutto całkowitej inwestycji została wyceniona na ponad 900 mln zł.

- Bardzo się cieszymy, że możemy być częścią tak dużego przedsięwzięcia. Z naszego paliwa oraz oprogramowania mają korzystać wszystkie maszyny zaangażowane w ten projekt, w tym także „kret” TBM odpowiedzialny za wydrążenie tunelu. Na plac budowy dotarł już pierwszy 5000-litrowy zbiornik na paliwo. – mówi Andrzej Piecuch, Prezes Zarządu Ekopol Górnośląski Holding S.A.

Ekopol jest wiodącą firmą na rynku hurtowych dostaw paliw płynnych, dostarczając autorskie systemy do zarzadzania gospodarką paliwową w przedsiębiorstwie pod marką Mikrostacje.pl. Grupa posiada własną flotę autocystern, zapewniając dostawy paliwa przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę na terenie całego kraju, a dzięki technologii SENT klienci Ekopol nie muszą martwić się o wypełnianie obowiązków związanych z rejestracją dostaw paliw. Śląska spółka współpracuje z takimi koncernami jak PKN Orlen, BP, Slovnaft, Lotos, czy Tanquid.
XVI Spotkanie Branży Paliwowej
Pozostałe aktualności
Coraz więcej stacji z logo Orlenu w Niemczech

Coraz więcej stacji z logo Orlenu w Niemczech

PKN Orlen w czwartek na Twitterze podał, że w Trewirze uruchomiono już dziesiątą w Niemczech stację paliw z szyldem Orlen.

Rekord eksportu ropy z Iranu

Rekord eksportu ropy z Iranu

Eksport ropy z Iranu wzrósł do najwyższego poziomu od dwóch lat, przekraczając w zeszłym miesiącu 1,3 miliona baryłek dziennie. Poinformował o tym irański minister gospodarki i finansów Ehsan Khanduzi.

Uzupełnienie strategicznych rezerw ropy zajmie Stanom Zjednoczonym kilka lat

Uzupełnienie strategicznych rezerw ropy zajmie Stanom Zjednoczonym kilka lat

Stanom Zjednoczonym potrzebne będzie kilka lat, aby uzupełnić strategiczne rezerwy ropy naftowej, które uległy zmniejszeniu w wyniku interwencji surowcowych — powiedziała sekretarz ds. energii Jennifer Granholm.

We Francji na stacjach zaczyna brakować paliwa

We Francji na stacjach zaczyna brakować paliwa

Akcja protestacyjna, która zakłóciła pracę francuskich rafinerii, spowodowała, że niektórym stacjom benzynowym brakuje paliwa. Protesty uderzyły także w terminale skroplonego gazu ziemnego (LNG), dostawy energii i konserwację reaktorów jądrowych. Francuskie lotniska także już zaczynają obawiać się o zapasy paliwa lotniczego.

Mały atom - umowa na SMR w Polsce zawarta w Waszyngtonie

Mały atom - umowa na SMR w Polsce zawarta w Waszyngtonie

PKN Orlen podał w komunikacie, że jego spółka Orlen Synthos Green Energy jest coraz bliżej budowy pierwszych małych reaktorów jądrowych (tzw. SMR-ów) w Polsce.

Pełne magazyny diesla w Azji

Pełne magazyny diesla w Azji

W ostatnich tygodniach wyraźnie wzrosły zapasy azjatyckiego oleju napędowego, ponieważ tamtejsze rafinerie nie są w stanie eksportować go na rynki położone na wschód od Suezu, dodatkowo mają też mniejsze możliwości eksportu paliwa do Afryki, bowiem muszą tam konkurować z dostawami z Rosji.