Jesteś tutaj: Strona Główna » Wiadomości » Ze świata

Bakterie morskie mogą neutralizować olej napędowy i ropę w Arktyce

e-petrol.pl
2021-08-17 / 09:46
Bakterie morskie mogą neutralizować olej napędowy i ropę w Arktyce

Naukowcy z Amerykańskiego Towarzystwa Mikrobiologicznego odkryli, że bakterie morskie w zimnych wodach Arktyki mogą powodować biodegradację ropy naftowej i oleju napędowego. Wyniki prac naukowych zostały opublikowane przez czasopismo Applied and Environmental Microbiology.

W ciągu ostatnich kilku lat w zimnych wodach Arktyki wzrosła działalność przemysłowa, co zwiększa ryzyko wycieków ropy lub paliwa. Biorąc pod uwagę, że region jest dość trudnodostępny, to także reakcja na wycieki ropy jest niełatwa.

Mikrobiolodzy przeprowadzili sekwencjonowanie genomowe, podczas którego odkryli nieoczekiwany potencjał bioremediacji węglowodorów w szczepach bakterii, w tym Paraperlucidibaca, Cycloclasticus i Zhongshania. W przyszłości mogą one odegrać kluczową rolę w reagowaniu na wycieki ropy w środowisku morskim Arktyki. Ponadto badania wykazały, że dodatek składników odżywczych w niskich temperaturach wzmaga biodegradację węglowodorów.

Podczas badania naukowcy symulowali reakcję na wyciek ropy. Eksperymenty prowadzono w temperaturze 4°C. Modelowanie wykazało, że naturalne bakterie rozkładające ropę w oceanie są pierwszymi naturalnymi neutralizatorami wycieków ropy.
Zostań franczyzobiorcą AMIC Energy

Niektóre obrazy czy zdjęcia znajdujące się na tej stronie są własnością 123RF Limited, ich współpracowników lub licencjonowanych partnerów i zostały udostępnione za ich zgodą.
Te obrazy czy zdjęcia nie mogą być kopiowane lub pobierane bez zgody 123RF Limited.