Pozbycie się stacji Optima może być ceną fuzji
e-petrol.pl
2019-02-12 / 09:54

Analitycy z firmy IHS Markit uważają, że ryzyko zablokowania fuzji Orlenu i Lotosu przez Komisję Europejską jest niewielkie, Ich zdaniem kosztem, jaki Orlen będzie musiał ponieść, to sprzedaż części stacji paliw, na przykład należącej do Lotosu ekonomicznej marki Optima.
Wnioski z raportu IHS Markit przedstawia dziś „Dziennik Gazeta Prawna”. Według amerykańskiej firmy fuzja Orlenu i Lotosu się wydarzy, jednak spółki będą musiały pozbyć się części stacji paliw na polskim rynku. Przykładowym warunkiem może być sprzedaż stacji pod marką Lotos Optima, którą gdański koncern rozwijał we wcześniejszych latach - uważa IHS. Pod nazwą Optima funkcjonuje obecnie ok. 200 stacji, a pozbycie się właśnie takiej liczby pozwoliłoby Lotosowi i Orlenowi obniżyć wskaźnik koncentracji rynkowej do bezpiecznych poziomów.
Z kraju
2019-02-19 / 09:45
2019-02-19 / 09:41
2019-02-19 / 09:39
2019-02-18 / 09:50
2019-02-18 / 09:47
2019-02-18 / 09:45
2019-02-18 / 09:40
2019-02-15 / 09:56
2019-02-15 / 09:34
2019-02-14 / 09:57
2019-02-14 / 09:49
2019-02-14 / 09:48