Jesteś tutaj: Strona Główna » Wiadomości » Z kraju
Live Chat Software
Lotos Paliwa

MOL chce być w trójce największych operatorów rynku detalicznego w Polsce

e-petrol.pl
2022-01-13 / 09:48
MOL chce być w trójce największych operatorów rynku detalicznego w Polsce

Węgierski koncern, który na mocy porozumienia z PKN Orlen przejmie stacje Grupy Lotos, ma ambicję aby wejść do trójki największych sieci detalicznej sprzedaży paliw w Polsce.

Przejmowane 417 stacji od sieci Lotos da Węgrom czwartą pozycję na detalicznym rynku paliw, ale MOL ma też na południu Polski sieć stacji partnerskich działającą pod marką Slovnaft Partner, w której na koniec 2020 r. funkcjonowało 80 obiektów.

György Bacsa, wiceprezes wykonawczy Grupy MOL ds. strategii i rozwoju, powiedział agencji ISBnews, że koncern chce dalej rozwijać sieć w Polsce i wprowadzi na nasz rynek markę MOL z usługami dodatkowymi, które działają na innych rynkach. Planowany jest rebranding stacji, ale nie zacznie się on w tym roku. Wśród przejmowanych obiektów sieci Lotos są też stacje franczyzowe i MOL będzie proponować ich właścicielom swoje umowy dotyczące współpracy. Na propozycję wejścia do sieci MOL mogą liczyć też obiekty partnerskie Slovnaft Partner, które zostaną pozytywnie ocenione pod kątem jakości i lokalizacji.

György Bacsa powiedział też, że nie jest wykluczone, że obecność MOL na polskim rynku w przyszłości będzie dotyczyć innych obszarów poza stacjami paliw. Rozmowy na temat były prowadzone przy okazji negocjacji z PKN Orlen i dotyczyły np. petrochemii czy innowacji, ale obecnie Węgrzy zdecydowali się jedynie na wymianę stacji.

Niektóre obrazy czy zdjęcia znajdujące się na tej stronie są własnością 123RF Limited, ich współpracowników lub licencjonowanych partnerów i zostały udostępnione za ich zgodą.
Te obrazy czy zdjęcia nie mogą być kopiowane lub pobierane bez zgody 123RF Limited.