Shell Franczyza

Unimot kupi infrastrukturę do magazynowania paliw

Unimot Investments, spółka z Grupy Unimot, podpisała dzisiaj przedwstępną umowę z Grupą Lotos, na mocy której przejmie 100 proc. akcji w spółce Lotos Terminale.

W ramach tej transakcji Unimot kupi wybrane bazy paliwowe oraz część biznesu związaną z produkcją i sprzedażą asfaltów. Dzięki temu poszerzy swój profil działalności i stanie się niezależnym operatorem logistycznym paliw działającym w oparciu o własną infrastrukturę. 

- Zainicjowana transakcja jest kolejnym etapem naszego sukcesywnego rozwoju i umacniania Grupy Unimot na pozycji największego niezależnego operatora na rynku paliw w Polsce. W naszej strategii biznesowej na lata 2018-2023 nakreśliliśmy potrzebę dywersyfikowania źródeł przychodu i teraz wykorzystujemy szansę, jaka pojawiła się na rynku, do zwiększenia skali działalności. Wstępnie szacujemy, że przejęte biznesy będą miały istotny wpływ na nasze wyniki i mogą pozwolić nam wypracować w najbliższych latach po zamknięciu transakcji dodatkową EBITDA skonsolidowaną na poziomie 70-100 mln z rocznie – mówi cytowany w komunikacie spółki Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot S.A.

Jak podała spółka, zakup infrastruktury do magazynowania ma obejmować 9 terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m sześc., w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku. Docelowo, po zakończeniu prac rozwojowych pojemności magazynowe mają wzrosnąć do 410 tys. m sześc. Po zakończeniu przez PKN Orlen modernizacji terminala morskiego w Szczecinie Unimot ma mieć też w nim do dyspozycji 10 tys. m sześc. pojemności dedykowanych dla paliwa lotniczego oraz 40 tys. m sześc. dedykowanych dla oleju napędowego.

Unimot rozwinie też swój biznes w obszarze bitumenów, kupując wydzielane ze spółki Lotos Asfalt Sp. z o.o. zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z działem handlowym. Umowa przewiduje tez dziesięcioletni kontrakt na dostawy przez Grupę Lotos produktów asfaltowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie.

W komunikacie spółka szacuje koszty tej inwestycji w najbliższym czasie na co najmniej 450 mln zł. Dzięki przejęciu stanie się w ujęciu wolumenowym drugim największym dostawcą na krajowym rynku sprzedaży asfaltów oraz trzecim największym podmiotem na rynku magazynowania paliw, a zatrudnienie w Grupie zwiększy się ponad dwukrotnie.

- Jako potencjalnie dwukrotnie większa organizacja widzimy w tej akwizycji wiele pól do osiągnięcia efektu synergii biznesowej. Dzięki zainicjowanej transakcji będziemy mogli uzupełnić łańcuch budowania wartości Grupy i związanych z tym kompetencji. Rozszerzymy know-how poprzez połączenie kompetencji pracowników przejmowanych aktywów z kompetencjami pracowników już zatrudnionych w Grupie. Na korzyść transakcji przejęcia biznesu bitumenów wpływają niewątpliwie również pozytywne prognozy dla konsumpcji produktów asfaltowych w najbliższej przyszłości. Chcemy tę szansę dobrze wykorzystać – komentuje Adam Sikorski.

Więcej w kategorii

Prezes Orlen Południe odwołany

Prezes Orlen Południe odwołany

Rada nadzorcza Orlen Południe podjęła 18 kwietnia uchwałę w sprawie odwołania Marcina Reja z funkcji prezesa spółki.

Fuzji Orlenu z Lotosem nie da się cofnąć

Fuzji Orlenu z Lotosem nie da się cofnąć

W czwartek na antenie TVP Info minister aktywów państwowych Borys Budka ocenił, że wycofanie się z fuzji Orlenu z Lotosem jest obecnie niemożliwe.

W pobliżu Naftoportu PERN chce budować terminal chemiczny

W pobliżu Naftoportu PERN chce budować terminal chemiczny

Prezes PERN Mirosław Skowron przekazał w czwartek, że spółka planuje budowę terminala chemicznego na terenach w pobliżu Naftoportu.

Kontrolerzy NIK sprawdzą dokumentację fuzji Orlenu i Lotosu

Kontrolerzy NIK sprawdzą dokumentację fuzji Orlenu i Lotosu

Kontrolerzy Najwyższej Izby Kontroli (NIK) weszli w czwartek do Orlenu, aby sprawdzać dokumentację związaną z fuzją Lotosu i Orlenu – poinformowała Polska Agencja Prasowa. Działania NIK są dalszym ciągiem kontroli związanej z bezpieczeństwem paliwowym.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.