Jesteś tutaj: Strona Główna » Wiadomości » Z kraju
Live Chat Software
Lotos Paliwa

Orlen marką stacji, której ufają klienci

e-petrol.pl
2021-10-12 / 09:53
Orlen marką stacji, której ufają klienci

Z najnowszego badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS wynika, że Orlen jest liderem wśród sieci stacji paliw w Polsce. Orlen podał w komunikacie, że jednocześnie jest najbardziej rozpoznawalną marką, którą Polacy obdarzają największym zaufaniem i sympatią.

Według badania IBRiS, 90 proc. ankietowanych i aż 94 proc. aktywnych kierowców zna markę Orlen. Stacje należące do koncernu są także najbardziej lubianymi przez Polaków. Zadeklarowała tak ponad połowa badanych. Zaufanie do marki kształtuje się na poziomie 60 proc., co sprawia, że pozostaje najczęściej wybieraną marką stacji w ciągu trzech ostatnich miesięcy zarówno przez osoby tankujące paliwo (57 proc. respondentów), jak i osoby korzystające z oferty pozapaliwowej (40 proc. respondentów). To wyniki ponad 2 razy wyższe niż dwóch kolejnych marek łącznie.

- Segment detaliczny jest ważnym filarem działalności PKN ORLEN, który generuje zysk operacyjny  na poziomie 3 mld zł rocznie. Zgodnie ze strategią chcemy dalej dynamicznie rozwijać ten obszar, inwestując w niego do 2030 r. ok. 11 mld zł. Przełoży się to na wzrost zysku EBITDA tego segmentu do ok. 5 mld zł rocznie. Dlatego odpowiadając na rynkowe trendy konsekwentnie, unowocześniamy nasze obiekty, wprowadzamy nowe usługi pozapaliwowe, dbamy aby jakość produktów i obsługi spełniała oczekiwania klientów. Jesteśmy zdecydowanym liderem w tym obszarze. Wyniki badania IBRiS to potwierdzają – powiedział, cytowany w komunikacie spółki Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Badani wskazali na wysoką jakość obsługi – 89 proc., wysoką jakość oferowanego paliwa – 86 proc. oraz szeroki wybór oferty pozapaliwowej – 83 proc. Odsetek opinii pozytywnych w tym obszarze systematycznie rośnie od publikacji pierwszego badania IBRiS w 2019 r. Największy wzrost odnotowano w kategorii: szeroki wybór artykułów, aż o 30 pkt proc. w stosunku do 2020 r. i 50 pkt proc. w odniesieniu do 2019 r. 

Na koniec drugiego kwartału 2021 roku w sieci detalicznej Grupy ORLEN funkcjonowały 2854 stacje paliw, a na 2239 stacjach paliw, czyli około 80 proc. można skorzystać z konceptu pozapaliwowego StopCafe, w tym: 1730 w Polsce.    
Zostań franczyzobiorcą AMIC Energy

Niektóre obrazy czy zdjęcia znajdujące się na tej stronie są własnością 123RF Limited, ich współpracowników lub licencjonowanych partnerów i zostały udostępnione za ich zgodą.
Te obrazy czy zdjęcia nie mogą być kopiowane lub pobierane bez zgody 123RF Limited.