Jesteś tutaj: Strona Główna » Wiadomości » Z kraju
Live Chat Software
Lotos Paliwa

Posłowie nie poznali szczegółów programów marketingowych i sponsorskich Orlenu

e-petrol.pl
2021-04-14 / 09:53
Posłowie nie poznali szczegółów programów marketingowych i sponsorskich Orlenu

W trakcie posiedzenia komisji sejmowej przedstawiciele PKN Orlen oraz ministerstwa aktywów nie ujawnili na szczegółów programów marketingowych oraz sponsorskich Orlenu i Energi, o co wnosili posłowie opozycji. Wyjaśniono, że spółka akcyjna nie ma takiego obowiązku.

PAP napisała, że posłowie opozycji o informacje ws. umów Orlenu i Energi wnioskowali do Ministra Aktywów Państwowych. W imieniu wnioskodawców poseł KO Paweł Poncyliusz przytaczał "medialne doniesienia", według których Orlen miał wydać na PR i marketing w 2018 r. 160 mln zł, w 2019 r. ponad 600 mln zł, a w 2020 r. - 1,2 mld zł. Jak wskazywał Poncyliusz i inni posłowie opozycji, w informacji o Orlenie, jaką otrzymali od ministerstwa aktywów, nie ma jakichkolwiek kwot ani liczb.

W odpowiedzi wiceminister aktywów Maciej Małecki oświadczył, że spółki akcyjne notowane na giełdzie, jak PKN Orlen, informacje, także o aktywności marketingowej, muszą przekazywać wszystkim akcjonariuszom i te dane zostały zawarte w informacji dla członków komisji.

Wiceprezes ds. finansowych PKN Orlen Janusz Szewczak oświadczył, że umowy marketingowe są pod ścisłą kontrolą, wszystkie powyżej 0,5 mln zł muszą mieć akceptację Rady Nadzorczej. Jednak jako podstawę do nieujawniania szczegółów Szewczak wskazał regulacje unijne implementowane w Polsce.

Niektóre obrazy czy zdjęcia znajdujące się na tej stronie są własnością 123RF Limited, ich współpracowników lub licencjonowanych partnerów i zostały udostępnione za ich zgodą.
Te obrazy czy zdjęcia nie mogą być kopiowane lub pobierane bez zgody 123RF Limited.