17 Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw

Na katowickim lotnisku powstaną stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Zarządzające katowickim portem lotniczym władze Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego (GTL) oraz koncern Tauron przygotowują się do budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki mają służyć pasażerom lotniska oraz będą obsługiwać pojazdy służb lotniskowych.

List intencyjny ws. budowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych  podpisali w czwartek w Chorzowie wiceprezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego Norbert Henzel oraz prezes spółki Tauron Nowe Technologie Michał Koszałka.

Jak zapewnił, GTL chce m.in. wspomóc przyjazd pasażerów samochodami elektrycznymi na lotnisko, stąd pomysł na wybudowanie stacji ładowania samochodów elektrycznych na ogólnodostępnych parkingach. Ładowarki mają też obsługiwać pojazdy pomagające w obsłudze statków powietrznych.

Do tej pory w Katowicach Tauron zbudował 86 punktów ładowania, które stały się trzonem sieci liczącej 115 punktów - dzięki czemu miasto stało się pierwszym w kraju, które spełniło zapisy ustawy o elektromobilności.

Więcej w kategorii

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Inwestor i operator stacji ładowania aut elektrycznych z Estonii – spółka Eleport pozyskała kolejną rundę finansowania i zapowiada duże inwestycje w infrastrukturę ładowania aut elektrycznych, przede wszystkim Polsce.

Mamy w Polsce ponad 6 tys. publicznych ładowarek

Mamy w Polsce ponad 6 tys. publicznych ładowarek

We wtorek Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) podało, że na koniec lutego br. w Polsce działało ponad 6 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania. Zauważono jednak, że tempo rozbudowy infrastruktury jest zbyt wolne.

Terminal płatniczy przy stacjach ładowania to konieczność

Terminal płatniczy przy stacjach ładowania to konieczność

Już za niespełna miesiąc, bo od 13 kwietnia 2024 r. każda nowo wybudowana stacja ładowania aut elektrycznych będzie musiała umożliwiać dokonanie tzw. płatności ad hoc, czyli bez konieczności rejestrowania się u danego operatora czy zawierania z nim umowy.

Indie chcą stać się centrum produkcji pojazdów elektrycznych

Indie chcą stać się centrum produkcji pojazdów elektrycznych

Władze w Delhi nie chcą tylko zapewniać zachęt do importu pojazdów elektrycznych, kraj stawia warunek – producent samochodów elektrycznych musi stworzyć zakłady produkcyjne w Indiach.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.